Heb ik recht op weduwepensioen als mijn ex-partner overlijdt? We zijn beide inmiddels weer getrouwd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K

Het beste antwoord

Er vanuit gaande dat de pensioenregeling van je ex een nabestaandenpensioen op opbouwbasis had en je niet van eventuele rechten hebt afgezien bij de scheiding en dat de eventuele pensioenrechten niet zijn geconverteerd.
Zal er nu nog wel een (deel) nabestaandenpensioen voor jou verzekerd zijn.

Het hangt echter van de exacte pensioenregeling van je ex af of je die rechten verliest bij hertrouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker, de hoogte hiervan hangt af van hoe lang je getrouwd bent geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Nee dat is niet waar ze is niet meer getrouwd dus ook geen recht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jij hebt, Momsa, is misschien een deel van het pensioen van je ex. Maar niet het weduwenpensioen.
Nee, niet als je opnieuw getrouwd bent.
Dan ben je toch geen weduwe van je ex-man?
De vrouw met wie de overleden man gehuwd geweest is, maar van hem is gescheiden, telt toch als weduwe, behalve natuurlijk als ze hertrouwd is.

En verder zijn er nogal wat voorwaarden.
http://www.mijnrecht.net/uitkeringen/weduwenpensioen/