Is de kans lager om kinderen te krijgen als je jezelf mastrubeerd?

Vraag lijkt me duidelijk? Is de kans lager als je jezelf aftrekt? Kan het nergens vinden dus vandaar de vraag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
51.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Andere vraag kan u prostaatvocht opgeraken??

Antwoorden (9)

Nee, de kans kan zelfs hoger zijn. Door de zaadvoorraad af en toe te "verversen" wordt het aantal gezonde, actieve zaadcellen in het sperma groter, en daarmee ook de kans om zwanger te maken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar, je hebt een meer en betere voorraad als je het een paar dagen uitstelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel waar, lees de fertiliteitspagina's op de diverse sites er maar op na! +je
bamibal
12 jaar geleden
@platje: de vraag gaat over wel of niet masturberen, niet over de frequentie.
Nee, masturberen (aftrekken) is niet ongezond. Zolang het geen struikelblok wordt om normaal te functioneren ( werken, relaties, leven,..) is er geen reden tot bezorgdheid. Het zal je sex-drive niet verminderen of gezondheidsproblemen veroorzaken. Overmatig masturberen kan vermoeiend zijn en als je het echt te gortig maakt kan je wel eens heel erg uitgeput geraken. Het is dus altijd beter de momenten waarop je beslist de druk van de ketel te laten wat te plannen rond andere taken die je mocht hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er worden continue nieuwe zaadcellen geproduceerd, dus dit beinvloed de kans amper.
Het zou pas een probleem geven als je echt zeer vaak zou aftrekken in korte tijd.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom zou dit dan problemen geven?
Ritsuka
12 jaar geleden
Omdat je dan erg vermoeid kan raken, en dan is het gehalte spermacellen wel lager door het vele klaarkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige reden dat het wellicht slecht zou zijn, is dat het je sociale leven gaat beinvloeden. Gezondheidstechnisch niet...
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt er volgens mij wel RSI van krijgen in je arm, als je echt verslaafd zou zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gehalte spermacellen gaat inderdaad omlaag, maar na een dag of 3 van totale onthouding is de verhouding weer optimaal. (dit geldt ook als je niet verslaafd bent). Daarom wordt er ook altijd aanbevolen als man veel te mastruberen dan wel seks te hebben met je vrouw. Vervolgens 3 dagen van onthouding en dan kinderen proberen te maken. (3 kan ook 5 zijn, uit mijn hoofd waren het er 3). Het ontstaan RSI is persoongebonden en hoeft dus niet, maar het kan wel.
Masturberen stimuleert de aanmaak van nieuwe zaadcellen. Dus masturberen is goed. Bedenk wel dat je na het klaarkomen een hoop zaadcellen kwijt bent en het twee a drie dagen duurt voordat die voorraad weer aangemaakt is. Wil je dus de grootste kans van slagen bij de "daad" dan raad ik wel aan om een twee dagen van tevoren niet te masturberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed zo, de enige met een volledig antwoord.
Het si zelfs totaal uitgesloten kinderen via mastrubatie te verwekken. Immers zaad, dat op een onvruchtbare bodem valt, zal nooit niet ontspruiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je gelijk hebt moolkeesje. de vraag is: "Is de kans lager om kinderen te krijgen als je jezelf mastrubeerd?" dus ja, van masturberen wordt niemand zwanger, het is dan zaak om een vrouwelijke partner te vinden en die te penetreren. zwangerschap door masturbatie kan wel, maar dan via IVF.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou uhm nee? Dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat heb je er nederlands technisch gezien wel neergezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Beumster, misschien is het dan beter de vraag zo te stellen, dat ie niet voor meerdere interpretaties vatbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je ook beter antwoorden, want nooit niet ontspruiten is : altijd ontspruiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mij reeds tientallen jaren bekend, dat een dubbele ontkenning eigenlijk een bevestiging is.
Je hebt dus gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pepecruz heeft de vraagsteller even mazzel (of niet natuurlijk)
in dit geval is het dus:
''Immers zaad, dat op een onvruchtbare bodem valt, zal #altijd# ontspruiten.'' +1 Moolkeesje
Kristal
12 jaar geleden
grinnik... Moolkeesje +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lol: Technisch gezien het beste antwoord op de vraag. Ik wou soms dat ik zo simpel kon denken ; heerlijk !
Kristal
12 jaar geleden
hmm. Marleen, of dat met simpel te maken heeft weet ik niet maar mijn vader zei altijd (o jé, ik word écht oud...) : je moet lezen wat er stáát, als ik weer eens iets niet begreep.
En dáár is Moolkeesje erg goed in; lezen wat er staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel simpel ook beslist NIET beledigend ; integendeel. Eenvoudig of ongecompliceerd is wellicht een betere term. Ik vind het juist geweldig. En het is inderdaad wat hij doet : precies lezen wat er staat.
Ik conformeer me -tot mijn eigen ergernis vaak - eigenlijk al veel te veel aan het slordige abominabele taalgebruik dat standaard lijkt te worden. Eigenlijk zouden we elke vraag gewoon moeten beantwoorden zoals die er STAAT, en niet zoals die wellicht eigenlijk bedoeld is.
Kristal
12 jaar geleden
@Marleen
Ja, ik dacht ook wel dat je het zo bedoelde :-))
Dat je het juist waardeerde.
En ja, ik kijk ook door mis te verstaan taalgebruik heen, maar ja,
dat moet ook, niet iedereen is goed in het verwoorden.
Maar het is dan wel verfrissend als iemand gewoon even antwoord geeft op wat er nou eigenlijk staat in de vraag
:-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Marleen & Kristal, realiseer je wel, dat er moderatoren rondlopen, die jullie mening niet delen.
Het komt(nog al vaak) voor, dat een antwoord van mij verwijderd wordt, om dat ik de vraag te letterlijk interpreteer, maar ik laat me daardoor niet weerhouden het te doen.
Even als meerdere andere GVers heb ik de past aan dat slordige taalgebruik en ik zal daar op min of meer subtiele wijze tegen blijven ageren.
nee dat maakt niet uit!!
voor mannen is de kans om kinderen te krijgen te verwaarlozen

hier heb je écht een vrouw voor nodig, hoe dan ook.

(of is je vraag: kan ik minder vruchtbaar worden door mastubatie?)

als het lopendeband(-,hand)werk is dan de kwaliteit van het zaad niet optimaal, en als je een paar keer per jaar mastrubeerd is het zaad ook niet optimaal. (raakt een beetje in verval)

roken drinken heeft er ook invloed op, het dragen van strakke broeken ook, wel of niet aftrekken, en de frequentie ervan kán invloed hebben op de kwaliteit van het zaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
proest... haha
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal? Het is niet zo netjes om hier om te lachen, ten eerste omdat het bol staat van mijn dyslexie typo's zie ik nu... maar vooral omdat dit een heeeeel serieus onderwerp is. ik heb echt ZOOOO mijn best gedaan om serieus te antwoorden, en wat doe jij? gaat een beetje lopen lopen proesten en lachen....! ow,ow,ow..... Kristalleke tóch. ;o)))) dank je wel voor het plusje
Kristal
12 jaar geleden
ja, het spijt me oprecht Eucje, beschaamd buigt dit kristalletje haar hoofd, hoe kan ik toch zo... zo... eh... brúút zijn...

...maar ja... die eerste twee zinnetjes... :-))))))
Wanneer je niet bezig bent om kinderen te krijgen niet. Wel wordt het aangeraden om op het moment dat je graag kinderen wilt, een aantal dagen voor de ovulatie geen ejaculatie te hebben. Dan zullen er meer spermacellen vrij komen. Meer dan dat je iedere dag seks hebt. Dit lees ik in mijn theorie boek kraamzorg en het is ook te vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch gek om advies op dit vlak te krijgen van iemand die zich platje noemt ;) maar goed antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, Bedankt
Nee, absoluut niet. Sterker nog, regelmatige orgasmen, zowel bij mannen als bij vrouwen (!) kunnen de vruchtbaarheid zelfs verhogen - allerlei ingewikkelde dingetjes met hormonen enzo.

Er is echter één uitzondering : als je als man dagelijks of zelfs meermalen dagelijks masturbeert, kan het lichaam in dat tempo nooit meer voldoende nieuwe zaadcellen aanmaken. Normaliter is dat geen probleem, maar ALS er al problemen zijn om zwanger te worden, is het aan te bevelen om rond de ovulatie van de vrouw drie dagen geen zaadlozing te hebben, teneinde het aantal spermacellen zo hoog mogelijk te laten zijn. Langer wachten heeft geen nut, want dan moet de voorraad toch al weer vervangen worden.

Een fertiliteitsarts zal dat dan ook altijd adviseren, maar zolang er nog geen problemen zijn geconstateerd, is het niet nodig en kan eventueel dagelijks seks hebben of masturberen geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de kans op zich is niet lager het is inderdaad gezond om af en toe het zaakje te legen zeg maar.

Maar op het moment dat er een kinderwens is ( en dan bedoel ik tussen jou en je partner) en jullie willen er voor gaan om kinderen te krijgen. Is het wel verstandig om het niet al te vaak te doen.

Aangezien je dan alles wel het beste kan sparen voor in de periode wanneer de vrouw het vruchtbaarst is.

Maar tot die tijd : ga lekker je gang !